Dátum: Körök száma: 43 Pálya hossza: 5.3 km Versenytáv: 230,25 km Körrekord: ???
Információ: 1996 óta az F-1-es szezon első állomása, az Albert Parkban a város utcáin, egy tó körül folyik a versengés. Az aszfaltcsík széles, és elég sok az előzési lehetőség, ezért a legtöbb pilóta szereti. Kritikus pont a célegyenes előtti kanyar - ha valaki túl gyorsan jön ki belőle, könnyen a falon találhatja magát - illetve az azt követő sikán, amelyet maximum két autó képes bevenni egyszerre, ezért a startnál szinte biztos a "fűnyírás", rosszabb esetben a baleset. Az utána következő három kanyar hosszú és nyújtott, így az első igazi fékezési pontra csak ezek után kerül sor, akkor azonban 300 körüli tempóról kell 90-re lassítani.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/malay.jpg)
Dátum: Körök száma: 42 Pálya hossza: 5.5 km Versenytáv: 232,5 km Körrekord: ???
Információ: 1999-ben rendezték itt az első futamot. Az ultramodern létesítmény pályáját azonban nem túlzottan kedvelik a pilóták, mert teli van hajtűkanyarokkal. Természetesen rögtön a célegyenes után is épp egy ilyen forduló van, így a rajt után nagy tolakodásra lehet számítani. Az éghajlat szintén tényező lehet a futam során vagy a negyven fokos meleg vagy az eső okozhat gondot a versenyzőknek. Tilke alkotásainak sorában ez volt az első, és gyakorlatilag ez első modern, direkt a Forma 1 számára épített pálya. A pálya mind vonalvezetését, mind építményeit tekintve valóban korszakalkotónak bizonyult, és az újonnan épült pályák tulajdonosai mind Sepangot tekintették az etalonnak. Biztosítandó a minőséget, az azóta épült pályákat (Bahrein, Sanghaj és Isztanbul) is Tilke tervezte meg.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/bahrein.jpg)
Dátum: Körök száma: 43 Pálya hossza: 5.4 km Versenytáv: 231 km Körrekord: ???
Információ: A hosszú egyenesekkel, és hajtű- illetve szinte hajtű kanyarokkal tűzdelt, 5417 méteres aszfaltcsík a sivatag közepén fekszik, és már kilométerekről jól felismerhető a semmi közepén. A tervezők ugyanis a világ egyik, ha nem a legmodernebb effajta létesítményét varázsolták az egzotikus ország szívébe. A pénz - olajnagyhatalomról lévén szó - nem számított, így a tökéletes körülmények már adottak, most már a pilótákon a sor, hogy tökéletes versenyt varázsoljanak a sejkeknek, illetve az F-1 rajongóinak.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/spain.jpg)
Dátum: Körök száma: 49 Pálya hossza: 4.7 km Versenytáv: 307 km Körrekord: 1:22.680
Információ: Barcelona mellett 1991 óta rendeznek Forma-1-es versenyt, s a pilóták kedvelik is a kifejezetten széles és nagyon biztonságos ringet. A legjobb kanyart - egy gyors sikánt - persze az 1994-es szezon után kivágták, így a vezetés azóta kevésbé élvezetes, de az 1200 méteres egyenes végén még lehet előzni. Máshol azonban nem nagyon, így a futamok vagy ott vagy a kerékcserék során dőlnek el. A szervezők gondja, hogy ötvenezernél több néző sosem látogat ki a versenyre, így a hangulat rendre kissé visszafogottnak mondható.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/tur.jpg)
Dátum: Körök száma: 43 Pálya hossza: 5.3 km Versenytáv: 309 km Körrekord: 1:24.770
Információ: Az isztambuli Park Circuit 5340 méter hosszú, s a szervezők szerény jellemzése szerint a spa-franchorchamps-i pálya "feljavított, modernizált" változatát tisztelhetjük benne. Mumtaz Tahincioglu, a Török Autó- és Motorsport Szövetség elnöke ennél óvatosabban fogalmazott, ő úgy látja, "az új ring a belga, a magyar és a brazil helyszínek keveréke".A pálya százezer néző befogadására alkalmas.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/monaco.jpg)
Dátum: Körök száma: 58 Pálya hossza: 3.3 km Versenytáv: 260 km Körrekord: 1:14.439
Információ: A városállam futama a Forma-1 esszenciája: változatos pálya, állandó nyüzsgés, szupersztárok és szupernők. Minden megtalálható itt, ami egy jó versenyhez kell, sőt talán még egy kicsit több is: még alagút is van, amely persze nem feltétlen kelléke az autóversenyeknek. Csupán a pálya hiányzik, a hercegség utcái ugyanis tökéletesen alkalmatlanok a versenyzésre. Az aszfalt minősége rettenetes, hiszen azt az év 362 napján közúti autók koptatják, menekülő zónák nincsenek, így ha valaki hibázik, a szalagkorláttal való találkozás azonnali kiesést jelent, s emellett még előzni is lehetetlen. Ennek ellenére a pilóták közül szinte mindenki szereti, talán csak az ex-cartosok, Villeneuve és Montoya nem rajonganak érte. Monacóban minden megtörténhet és általában meg is történik.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/can.jpg)
Dátum: Körök száma: 52 Pálya hossza: 4.3 lm Versenytáv: 305 km Körrekord: 1:13.622
Információ: A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya egy szigeten fekszik, ám a belváros közel van, így a pilóták mindig szívesen jönnek die. Az aszfalt minősége tökéletes, a kanyarok sem rosszak - csak két hajtű van - s ha nem akasztaná meg a leghosszabb egyenesben a száguldást egy lassú sikán, több pilóta is a kedvencének tartaná a ringet. A célegyenes előtti kanyar arról nevezetes, hogy már az összes sztár felkente ott magát a falra, még Michael Schumacher is.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/fra.jpg)
Dátum: Körök száma: 52 Pálya hossza: 4.4 km Versenytáv : 308 km Körrekord: 1:15.377
Információ: Sir Frank Williams ironizáltált néhány éve a Francia GP-nak 1991 óta otthont adó pályával kapcsolatban - "Magny Cours olyan, mint Monaco, csak a jó nők és az atmoszféra hiányoznak" -, s véleménye nem is áll messze a valóságtól. Magával az aszfaltcsíkkal semmi gond nincs, van benne gyors kanyar, gyors sikán és természetesen hajtű is, ám a hangulat finoman szólva is nyomott. A hazai nézők a hazai pilótákért lelkesednének, de Prost, majd Alesi óta valójában nincs kinek szurkolniuk. A ring érdekessége, hogy más világhírú pályák motívumai egyesülnek benne, a cél egyenes utáni hajlat neve nem véletlenül Estoril, míg a leghosszabb egynes végi visszafordító Adelaide-re, az s-kanyar pedig Imolára emlékeztet.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/brit.jpg)
Dátum: Körök száma: 45 Pálya hossza: 5.1 km Versenytáv: 308 km Körrekord: 1:18.739
Információ: Silverstone nyugodtan nevezhető a legtradicionálisabb F-1-es helyszínnek, hiszen itt rendezték az első Forma-1-es versenyt 1950. május 13-án. A kilencvenes évek elejéig a leggyorsabb F-1-es ring volt, Keke Rosberg 1985-ben futott átlagsebességi rekordját csak tavaly tudta megdönteni Monzában Juan-Pablo Montoya. Azóta azonban átépítették, kissé lassabb lett, de karakterét nem veszítette el. Néhány kanyar a pilóták abszolut kedvence, a célegyenes utáni Copse, majd a Maggotts és a Becketts kombináció még a legjobbakat is próbára teszi.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/nur.jpg)
Dátum: Körök száma: 45 Pálya hossza: 5.1 km Versenytáv: 308 km Körrekord: 1:18.739
Információ: A Nürburgring a világ egyik legismertebb versenypályája, amely a németországi Eiffel-hegyek közt fekszik. Az eredeti pálya (Nordschleife) a középkori vár, Nürburg körül fut. A pálya elterjedt becenevei A-ring és „a zöld pokol”. A pálya két részből áll: a 20,8 km hosszú, legendás Nordschleife illetve az 5,1 km hosszú modern F1-pályából (Südschleife). A két pályaszakasz együttes hossza 25 km. Többek közt Forma-1, DTM és MotoGP futamokat rendeznek rajta.
Dátum: Körök száma: 52 Pálya hossza: 4.3 km Versenytáv: 306 km Körrekord: 1:19.071
Forró és poros: a versenyzők szerint ezek a kulcsszavak jellemzik a Hungaroringet. Mivel a Forma-1-es versenyek mindig nyáron, augusztusban zajlanak, a versenyek idején elvétve fordul elő eső. A por az idény kihasználatlan részében kerül a pályákra, főként a pálya környékén található homokos talaj miatt.
Dátum: Körök száma: 33 Pálya hossza: 7 km Versenytáv: 308 km Körrekord: 1:45.108
Információ: Spa egészen különleges pálya, az utolsó megmaradt klasszikus, természetes vonalvezetésű aszfaltcsík a Forma 1 naptárában, amely minden átalakítás ellenére a régi idők hangulatát idézi. Meghatározó elemei a gyors, nagy sebességű, vibráló kanyarok, a hosszú egyenesek, és a boxutca körüli szekció, amely gyakorlatilag egy utcai szakasz, a Buszmegálló nevű sikán például civil hétköznapjaiban ténylegesen egy buszmegálló. És természetesen ott van még az Eau Rouge, egy dombról le, dombra fel gyors bal-jobb kombináció, amit Michael Schumacher csak úgy jellemzett, hogy "talán a legjobb érzés a világon, és a legnagyobb élmény amit versenyzőként valaki megélhet".
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/italy.jpg)
Dátum: Körök száma: 40 Pálya hossza: 5.7 km Versenytáv: 306 km Körrekord: 1:21.046
Információ: Monza a pilóták számára a szezon fénypontjává vált azok után, hogy kedvenc pályájukat, a belgiumi Spát az F-1 urai, Bernie Ecclestone és Max Mosley kivették a programból. Az igen hosszú egyenesekből és gyors kanyarokból álló pályán leginkább a felső részen lévő két Lesmo-kanyar, az Ascari-kombináció, illetve a hires-hírhedt Parabolica jelent kihívást. Az óriási átlagsebesség - Montoya itt futotta tavaly minden idők leggyorsabb körét - iszonyúan megviseli a motorokat, ezért a verseny az utolsó pillanatokig izgalmas.
![](http://kepfeltoltes.hu/080512/singapore_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Dátum: Körök száma: Pálya hossza: Versenytáv: Körrekord:
Információ: Az Imolai verseny is bekerül az idei naptárba. A Szingapúri nagydíj helyett lesz megtartva! Nagyon technikás, kanyaros, pörgős kis pálya. Nagyon el kell találni a beállítást. A valódi F1-ben az utóbbi évek legizgalmasabb versenyeit hozta ez a helyszín, gondoljunk csak a fantasztikus 2006-os, vagy a még élvezetesebb 2005-ös futamra. Sajnos az FIA 2 évre kivette a pályát a versenynaptárból, de remélhetőleg 2009-ben visszatér. A mi naptárunkban azért helyet kapott ez a remek kis pálya!
Dátum: Körök száma: 52 Pálya hossza: 4.5 km Versenytáv: 305 km Körrekord:-
Információ: Fuji 2007-ben került be a forma 1-es versenynaptárba felváltva a suzukai aszfaltcsíkot. A pálya 2 részből tevődik össze: egy 1,5 km-es célegyenesből és egy kanyargósabb részből. A 3. szektorra a pilóták elmondása szerint nagyon nehéz az autót beállítani, főleg a súlyelosztást.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/chn.jpg)
Dátum: Körök száma: 42 Pálya hossza: 5.4 km Versenytáv: 305 km Körrekord: 1:32.238
Információ: Kína már évek óta áhítozik Forma-1-es futamra, és 2004-ben végre lehetőséget kap, hogy megrendezze az ország első versenyét. A több pályázó közül Shanghai lett a szerencsés, így a távol-keleti F-1-es piac megnyitása náluk kezdődhet. A pálya a szokásos filozófiát tükrözi: a hosszú egyenesek végén visszafordító kanyar, csak hogy több előzést láthasson a közönség. A pilóták is örömüket lelhetik viszont a körözésben, hiszen néhány elnyújtott, nagyobb sebességgel is bevehető kanyar is található a vonalvezetésben. A közönség, amely valószínűleg többszázezer kíváncsi rajongóból fog állni, biztosan nem unatkozik majd, és jól pénzügyi szempontból jól járnak az eseményt közvetítő tévétársaságok, és persze Bernie Ecclestone, az F-1 irányítója is.
![](http://f1gp.extra.hu/fotok/palyak/bras.jpg)
Dátum: Körök száma: 53 Pálya hossza: 4.3 km Versenytáv: 305 km Körrekord: 1:11.473
Információ: Interlagos 1973 óta Forma-1-es helyszín, az aszfaltcsíkot azonban a nyolcvanas évek közepén átépítették, jócskán lerövidítették. Érdekesség, hogy a pilótáknak az óra járásával ellentétesen kell körözniük, ám őket sokkal inkább izgatja az aszfalt minősége. Annek ellenére ugyanis, hogy minden évben újraaszfaltozzák a pályát, a buckákat sosem sikerül eltüntetniük a munkásoknak, így a pilóták számára kissé gyötrelmes a versenyzés. A célegyenesre fordító kombináció azonban igen élvezetes, a döntött kanyarok és az emelkedő, majd a lejtő remek szórakozást nyújt - nem csak a versenyzőknek, a nézőknek is.
|