A szabályzat szigorításra került. Ez elengedhetetlen feltétele a sportszerű és szórakozni vágyók játékának kielégítésére. Aki ezeket a szabályokat nem tartja be, az nem lehet ligatag.
Piros színnel kiemelt szöveg új, módosított szabály! 1. Bírói testület: A bajnokságban nem lesz külön bírói testület. A versenyek értékelésekor mindig más személyeket hívok meg az esetek tárgyalásakor. Ezzel mindenki részt vesz a liga működésében
LIGAGYŰLÉS MINDEN FUTAM ELŐTT a mIRC-en. Sürgős esetekben más alkalommal is lehet tartani gyűlést, melyet a ligavezető minimum egy nappal korábban jelzi ezt a honlapon.
2. Chat szabályok: Csak szabadedzésen és Warmupon szabad chatelni, időmérő és verseny alatt szigorúan TILOS!! A szabálysértő következő versenyen hátrasorolással sújtható, és- vagy a futamból való kizárással is büntethető!
3. Versenykörülmények: Hivatalos Mod az F1CT 2007 V4 mod. Gumikopás, üzemanyag fogyasztás: normál Mechanikai hibák: törölve Időjárás: változó Versenytáv: 75 % Autó sérülés: 20 % Megengedett segítségek: pályán tartás, stabilizátor, automataváltó, kipörgés gátló, blokkolásgátló, kuplungsegédlet.
4. Vezetési, előzési szabályok: Aki folyamatosan vágja a kanyarokat a pályán, eredményét töröljük. Pontosabban azt jelenti, aki 3 egymás utáni körben, és ugyanazon a szakaszon vág, annak eredménye automatikusan törölve lesz.
Rajtbaleset: Aki a rajtot követő első kanyarban más autónak sérülést, vagy visszaesést okoz a verseny folyamán figyelmetlenségével az súlyos szabálytalanságot követ el. Szándékos baleset okozása kizárás a ligából.
Kilökés fogalma: Versenypozícióban lévő két autóból a hátsó olyan mértékben téríti ki az előtte levő autót a pálya ideális vonalvezetéséből, hogy képtelen a pályán tartani autóját, és visszaesik a futamon a kilökő mögé. Az ebből fakadó sérülés mértéke -ha bizonyitható!-, olyannyira befolyásolta a sérült autó a verseny további folytatását, hogy bekell ez miatt fejeznie a versenyt. akkor ennek büntetése súlyosbítható.
Oldalról történő kilökés esete: Versenyhelyzetben ha már a követő autó mellé ér az elötte haladó autónak, akkor minden esetben annak elsőbbséget kell adni az adott pozícióból való kibontakozásra. Tehát a követő autót el kell engedni. Ilyen esetekben történő kilökések vizsgálatakor mindig prioritást kell adni az üldőző autónak, hiszen abban aszituációban gyorsabb autónak számit.
Kilökéskor, ha a kilökő nem várja be a kilökött autót, és tovább hajt, eredménye törölve lesz. Amennyiben, ha kilököd a ellenfél autóját, bevárod és visszaengeded magad elé egy körön belül, a büntetés elkerülhető! A vétkes autó, amelyik kilökött valakit, és nem várta be, de eredménye sem volt, az a következő futamon hátrasorolással büntethető, súlyosabb esetben eltiltható a következő futamról. Ennek mértékét a BT. határozhatja meg. Lekörözés (kék zászló) esetén a lassú versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt! Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, büntetésben részesül, ami 2-5 hely hátrasorolást jelenthet a következő versenyen.
Előzés: Versenyhelyzetekben lévő két autó helycseréje a verseny folyamán az adott pályaszakasz szabályos területén belül. Ha valaki úgy előzi meg az elötte lévő autót, hogy vág, röviditi a pályát annak érdekében, hogy a másik elé kerüljön, az szabálytalanságot követ el. Ha az esetet követően visszaengedi az előző autó az előzőttet a legközelebbi egyenes szakaszon, akkor a büntetés elkerülhető. Ha nem engedi vissza, az adott verseny eredménye törölve lesz. Ha az előzésből balesetet is okoz a másik autónak, akkor a BT súlyosbíthatja a büntetést. Ha nem ért el eredményt és a szabálytalanul előzött, baleset nem lett belőle, akkor 1 rajthely büntetést kap a következő futamon.
Szerver elhagyása: Aki futam közben indokolatlanul elhagyja a szervert,mert kiesését követően nem akarta megvárni a verseny végét,az 1 figyelmeztetést kap.5 figyelmeztetés után a versenyzőnek ki kell hagynia a következő futamot.Aki azért hagyja el a szervert,mert kilökött társát nem várta be,és az a kilökést kővetően helyezést veszített,akkor autómatikusan eltiltás vár a vétkesre.Súlyos szabálytalanság,és sportszerűtlenség!
Reklamáció fogalma: A vétkes nem ért egyet a kapott büntetéssel,ezért a ligavezetőnek elégedetlenségét kifejezve elmondja a véleményét.A ligavezető saját döntése meghatározni az adott büntetés mértékét.Ami a szabályzatban szerepel,azt neki joga betartani.A ligába való jelentkezéskor a szabályzatot mindenkinek el kell fogadnia.Aki durva szavakkal,kifejezésekkel reklamál,annak büntetése súlyosbítható,a ligavezető személyének szidása esetében akár ki is zárható!A szabály mindenkinek szabály,és a ligavezetőnek a tisztelet megadása alapvető követelmény abban az esetben,ha ő is normálisan áll hozzá a dolgokhoz!A reklamációkat csak a fórumba,az óvások közé lehet leadni.Aki ezeket a szabályokat nem fogadja el,az nem lehet ligatag!
5. Időmérő edzés: Az időmérőn az FIA 2007-es világbajnokságban használt 3 etapos mérési rendszert fogjuk használni!A létszámtól függően lesz meghatározva,hány etaposra tesszük az időmérőt!Egy-egy etap 15 perces lesz,ezalatt mindenki korlátlan mennyiségű kört mehet,amennyi belefér az időbe.Aki már befejezte a körözést,az csendben megvárja, míg a többi is befejezi. Aki szándékosan zavarja, vagy akadályozza a gyors körét teljesítő versenyzőt, az kizárással is sújtható. Legjobb esetben is a rajthelyről 10 hely hátra sorolás a büntetése. Az időmérő futama alatt szigorúan tilos a chat!!!. Aki futam alatt meggondolatlanul chatel. az a következő futamon hátrasorolással sújtható, vagy súlyosabb esetekben a ligából való kizárással is büntethető
6. Futam: Warmupon mindenki le ellenőrzi a netes kapcsolatát, hogy a feltételeknek megfelel-e. Akinek a netkapcsolata tartósan 130 ping feletti eredményt mutat, az NEM INDULHAT a versenyen! A versenyen a ki és belépés nem lehetséges. A futamon nincs restart!!! Aki a felkészülésen az editálás (rajtrács szerkesztése) után lép ki a játékból, az már nem indulhat a versenyen. Kivéve, ha azonnal vissza tud jönni, de akkor is már csak az utolsó pozícióból indulhat. Aki indokolatlanul kilép a verseny alatt, az a következő futamon nem indulhat. Kivéve, ha igazolni tudja, hogy a netes kapcsolata szakadt meg. Verseny vége akkor van, amikor az utolsó autó is beért a célba. Kilépni csak akkor lehet ha erre a ligavezető engedélyt ad, mivel képet kell menteni a versenyről az eredmény honlapon való közléséhez. Chat engedély megkapása után már lehet beszélgetni-elhagyni a szervert!
7. Fizika: F1CT 2007 V4.1 modban minden autó teljesen egyforma HDV-vel rendelkezik, így senki sem fog hátrányba kerülni!
8. Pontozás: FIA 2007-es szabálya alapján történik! Csapat és egyéni világbajnokság van! Annak a versenyzőnek jár a pont, aki 5 kör vagy kisebb lemaradással ér be a célba. 6 körös lemaradás után már nem jár pont, helyezéstől függetlenül.
9. Óvás benyújtása: Versenyt követően 3 napig lehet óvást benyújtani a fórumba! Az óvás megtárgyalása után, értesítve lesz mindenki az eredményről. Ezután lesz csak végleges eredmény hirdetés
10. Futam kihagyása, elmaradása: Amennyiben nem tudsz a futamon megjelenni, azt köteles vagy jelezni a liga vezetőjének! Ha a liga tagságának 50%-a kéri a futam időpontjának változtatását, akkor azt egy héttel el kell halasztani. A megismételt futamot létszámtól függetlenül meg kell tartani. Ha valaki(k) kérik az időpont módosítást, akkor azt csak a meghatározott időpontban tartandó ligagyűlésen jelenlévők többsége dönti el. Az új időpontban induló versenyzők létszáma nem lehet kevesebb az előírt (szombat) időpontban induló versenyzők számánál. Egyenlőség esetén is marad az eredeti időpont. A liga érdeke, hogy lehetőség szerint úgy alakítsuk a futam időpontját - ha kérés érkezik -, hogy a lehető legtöbb versenyző tudjon részt venni a futamon.
11. A sportszerűség: A teszteken és a versenyeken minden versenyző kötelessége, hogy a tudása legjavát nyújtsa. Az a versenyző, aki a többi versenyzőt feltartva "szórakozik" nem a verseny szellemében halad a pályán, annak eredménye törölve lesz, és ha nem ért el eredményt, akkor a következő futamról eltiltást kap, súlyosabb esetben kizárással is sújtható. A liga által hirdetett, összehívott gyűléseken,akár MSN-en, illetve a szerveren vagy teszteken, vagy versenyen valaki nem megengedett hangnemben fogalmazza meg véleményét az eltiltást kaphat a következő futamról vagy súlyosabb esetben azonnali kizárást jelent a ligából. Ilyen esetekben a liga tagsági díj nem jár vissza.
12. Limit idő: Az újonnan bevezetett 105 % szabály kimondja, hogy a legközelebbi futamra felállított legjobb időhöz képest 105%-on belül kell teljesíteni annak, aki a szombati futamon, ill. a z időmérőjén részt akar venni. A limit időt csak a szerveren lehet teljesíteni, és azt egy másik versenyzőnek igazolni. Aki ezt az időt nem teljesíti, az nem indulhat azon a futamon.
13.Ligavezetők: Az új szezonban a két ligavezető PatricKimi és Superior lesz.A tartalék-ligavezető szerepét Vigyorgó kapta meg.Ha egy ligavezető hiányzik,akkor Vigyorgó veszi át a helyét.
14.Pilóták-tartalék pilóták:Ha egy pilóta sorozatban három futamon indokolatlanul nem jelenik meg,és a tartalék pilótája indul helyette,akkor átveszi az ő helyét,és a pilóta száműzetésre kerül tartalék pilótává.Semmilyen utólagos indokot nem fogadunk el a pilótától,amennyiben nem tud megjelenni,azt előre kell jelezni,nem a végén.
15.Új kliens:Az új program a mIRC lesz,amin keresztül tartjuk majd a ligagyűléseket.Sajnos az MSN többszemélyes beszélgetésben eléggé megbízhatatlan,akadozós,lassú,ezért döntöttünk a mIRC mellett.Feltelepítése egyszerű,és mindenkinek kötelező.Kifogásnak helye nincs.A mIRC-et letölthetitek a "A Mód" menüpont alatt található linken.
16.Szerver szabályok:Alapvető szabályok:
-Ha a ligavezető beszédet tart a chaten,akkor mindenki csendben végighallgatja,és a befejezés előtt nem vág közbe! -Időmérőn és futamon a chat tilos! -Warmupon és szabadedzésen megengedett a chat,de csak pár szó erejéig.Ha hosszabb beszélgetésbe akarsz kezdeni valakivel,rakjátok le a game-t a tálcára,és MSN-en beszéljétek meg. -A pályán szórakozás,visszafelé haladás tilos.A pályát csak a megfelelő irányban,tempóban,fegyelmezettséggel lehet használni.Ha egy eset is adódik,hogy valakinek a gyorsköre tönkremegy a pályán szédelgők miatt,súlyos büntetésben részesülhet az elkövető. -Bár íratlan szabály,de illik betartani: ha egy gyorsabb autó jön mögötted,a sportszerűségből fakadóan illik félreállni,és utjára engedni,még akkor is,ha te is gyorskörön vagy.Amennyiben nem engeded el,büntetés nem jár érted,de a rólad kialakult sportszerű képet megvédheted azzal,ha elengeded a gyorsabb pilótát.
Ezek a szabályok minden ligatagra vonatkoznak, és a ligatagság felvételekor ezt a szabályzatot tudomásul vette. Egy jó liga müködésének feltétele, hogy megfelelő szabályok keretein belül élvezhessük e játék minden szépségét. A szabályok betartásával , alkalmazásával hosszútávon is sikeres lehet az AMF1L Liga működése.
Köszönjük a szabályzatot Sompirnak!!
Szabályzat módosítása készült 2007. december 18. |